COVID-19 nieuws

Praktische informatie voor een veilige zorgverlening

Nieuwe maatregelen sinds 4 mei

Sinds 4 mei kunnen we terug patiënten ontvangen op de praktijk. De artsen zullen zelf beslissen of je in aanmerking komt voor:

  • een gewone consultatie (enkel voor patiënten zonder symptomen die op een infectie wijzen)
  • een speciale COVID-19 consultatie (patiënten met symptomen van infectie*)
  • een telefonische consultatie

Vaak gestelde vragen

Symptomen die kunnen wijzen op een infectie zijn koorts, hoesten, neusverkoudheid, spierpijn of algemeen ziek gevoel, hoofdpijn, moeheid, keelpijn, oorpijn, druk op de borst, kortademigheid, diarree, braken of misselijkheid
Neen. Door de strenge maatregelen zijn we genoodzaakt het toilet te sluiten. Je kan dit dus niet gebruiken.
Ja, er is ontsmettingsmiddel aanwezig op de praktijk.

Consultatie aanvragen

Vanaf 6 juli kan u opnieuw een online afspraak maken.

Let op : we proberen consultaties te scheiden tussen enerzijds mensen met een mogelijke infectie en mensen die voor andere redenen op consultatie komen. Kies daarom het juiste type afspraak wanneer u online een afspraak aanvraagt.

Denk aan het volgende

  • Neem een mondmasker mee en trek het aan voor je binnenkomt.
  • Ontsmet je handen bij het binnenkomen op de praktijk.
    Er is ontsmettingsvloeistof aanwezig.
  • Neem enkel het noodzakelijke mee (vb. telefoon, portefeuille).
  • Je komt best alleen naar binnen.
    Begeleiders wachten eventueel buiten of in de auto (kinderen mogen begeleid worden door 1 ouder).
  • Kom op het afgesproken uur (niet te vroeg, niet te laat).
  • Betaal indien mogelijk via Payconiq®
    (via de bankapp op je smartphone).
  • Indien je vlak voor je afspraak toch symptomen van een infectie* krijgt, dan kom je niet naar de praktijk, maar meld je dat telefonisch.